1. Prijs
De leveringen van de Reservaties in de winkel zijn gratis.
Tenzij anders vermeld, is elke levering buiten het magazijn OTIVA (Van Wetter BV) aan leveringskosten onderworpen, ttz :
Voor klein artikelen (artikelen minder dan 30 kg en verpakking minder dan 1m50), zijn de transport kosten van €16 voor een levering in de week, overal in België.
In dit geval wordt de levering van uw bestelling bij u thuis door de firma GLS uitgevoerd.
Voor de grote artikelen (artikelen meer dan 30 kg of verpakking groter dan 1m50), zijn de transportkosten voor uw reservatie als volgt:
- Antwerpen - 285 Euros
- Brabant Wallon - 185 Euros
- Bruxelles - Brussel - 185 Euros
- Hainaut - 285 Euros
- Liège - 285 Euros
- Limburg - 285 Euros
- Luxembourg - 495 Euros
- Namur - 285 Euros
- Oost Vlaanderen- 325 Euros
- Vlaams Brabant - 185 Euros
- West Vlaanderen - 325 Euros
Prijs inclusief 21% BTW
2. Levering
Als er producten worden verzonden naar een bepaald adres in België, dan is dat omdat de klant er om gevraagd heeft. Als de klant betwist zulke opdracht te hebben gegeven, dan moet hij of zij dit bewijzen. De klant zorgt er voor dat hij de producten op de dag van levering kan ontvangen.
De wijze van levering is duidelijk uitgelegd in de informaties betreffende het artikel en in de mailbevestiging. We doen ons best voor de bestelde en gereserveerde producten te verzamelen in time en afhangend van de beschikbare voorraad. De leveringsdatum ’s die we vermelden zijn niet bindend. Als de leveringsdatum moet veranderd worden, zullen we u onmiddellijk contacteren om een nieuwe datum voor te stellen.
De artikelen waarop « wachten» vermeld is, zijn artikelen die niet meer beschikbaar zijn. De leveringsdatum vermeld is alleen maar indicatief en hangt af van de leveringsdatum doorgegeven door de leverancier. De Verkoper mag niet verantwoord zijn voor een latere levering van één van zijn leveranciers.
De Bestellingen worden geleverd op de datum voorzien naast de vrachtwagen (gelijkvloers) aan het adres vermeld. U bent verantwoord voor alle (ver)plaatsingen, uitsluitingen en installatie. De chauffeur / bezorger mag een identiteitsstuk eisen. Voor grote artikelen wordt er voor ontvangst afgetekend. Risico van verlies of schade wordt u doorgegeven op de moment van de aflevering van de goederen. Als u niet aanwezig bent voor de levering, behouden wij ons het recht om u een nieuwe verplaatsing te factureren.
De aflevering gebeurt naast de vrachtwagen.
Een parkeerplaats van minimum 20m moet worden voorzien.
De vrachtwagen rijdt niet binnen huis en als het moet, gebeurt het op eigen risico’s van de klant; onze firma aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid.
Geen afval (pallet, plastic folie, ... ) wordt teruggenomen.
Al de goederen reizen op eigen risico’s van de koper. Franco leveringen maken geen uitzondering aan deze regeling. De ontvangst van de goederen gebeurt eigenlijk op het moment dat ze het magazijn of het fabriek verlaten. In geval van schade, vertraging, verlies (totaal of partieel), diefstal, enz… afhangend van het transport, mag er geen enkel vervolg tegen onze firma gebeuren en geeft geen toelating aan de koper de betalingen te weigeren of te vertragen, zelfs gedeeltelijk.
Indien de producten niet kunnen afgeleverd worden omdat de klant de levering weigert, zijn alle bijkomende transportkosten voor rekening van de klant, tenzij hij kan aantonen dat de aangeboden goederen beschadigd waren en / of de producten niet conform aan de bestelling waren zodat hij de levering ervan rechtmatig heeft geweigerd.
Alle verzendingen en leveringen worden gerekend aan de verzendings- en leveringstarieven van Van Wetter bv (zie op de Website van OTIVA) en voorafgaand betaald door de klant. Deze tarieven gelden voor normale omstandigheden en voor een levering naast de vrachtwagen, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald op de bestelbon of in de bevestigingsmail.
2.1 Thuisbezorgd door de leverancier
De levertijden en kosten verschillen per leverancier. Defecte of gebroken bestellingen moeten aan de leverancier worden geretourneerd of worden door de leverancier zelf teruggenomen. Neem hiervoor altijd contact op met onze klantenservice.
Een deel van ons assortiment wordt door onze leveranciers direct bij u thuis geleverd. Over het algemeen zijn artikelen die deze procedure volgen niet altijd aanwezig in onze fysieke winkelpunten. Sommige van hen kunnen echter speciaal besteld worden in de winkel. Het voordeel van deze laatste oplossing is dat het op deze manier mogelijk is om uw bestelling contant te betalen met uw Ecocheques of Compliments Supreme Award Tickets.
2.2 Eigendomsoverdracht en risico’s overdracht
De eigendom van de goederen gaat over van Van Wetter bv (OTIVA) naar de klant bij betaling van de totaalprijs.
De risico’s van verlies en beschadiging van de goederen gaan over van Van Wetter bv (OTIVA) naar de klant:
- na de betaling bij aankopen in een winkel die onmiddellijk worden meegenomen
of - op het moment van de fysieke levering ongeacht de wijze van aankoop, indien de producten later geleverd worden (in de winkel, Pick-up Point of adres in België dat door de klant werd opgegeven).